donderdag 12 januari 2012

Prominenten

Prominente personen uit Twello....

Daar is onlangs een boekje van verschenen , dat gratis kon worden afgehaald bij Oonk. Ik heb zo het vermoeden dat met name ''oud Twello'' dat heeft gedaan.  Nu heb ik dat boekje eens door zitten bladeren, niet dat ik oud ben, maar hee, mag een mens nieuwsgierig zijn naar wie meneer Elizen prominent vind en tot mijn verrassing stond Herman erin.

Herman is in mijn ogen inderdaad een prominente Twellonaar. Wie kent hem nu niet?  Al schoffelend een praatje maken, op zijn fiets al voorbijgaand zwaaien desnoods half achterstevoren ( pas op die auto Herman!)....Een leuke vriendelijke persoon...Herman...

Verder staan er natuurlijk nog heel veel andere belangrijke personen in. Mensen die geschiedenis hebben geschreven in Twello en natuurlijk meneer de agent. Die ik zelf helemaal niet herkende als hij zijn pak niet aan had gehad en niet met de auto erbij op de foto stond....Als jullie hem allemaal wel direct herkende heb je wat uit te leggen....


Ik ben eens gaan nadenken over wie ik een prominente persoon in Twello vind. Prominent....ik verander dat woord even voor mijn gemak naar opvallend...of merkwaardig.

De laatste tijd kom ik regelmatig als ik ga sporten op mijn fietsje langs een school, over dat bruggetje bij de skatebaan.  En inmiddels meerdere keren heb ik daar iemand zien lopen die me door haar eigen toedoen ernstig opviel ..

Een mevrouw met een hond. De ene keer een grote hond, de andere keer een kleine.  Wanneer ze met de grote hond loopt is het meer Hond, waar ga je met dat vrouwtje heen?  Het ziet er wat grappig uit. Maar vergis je niet, dat kleine vrouwtje is bijzonder fel , lijkt ineens 2 x zo groot en geneert zich niet wanneer je geheel in je recht staand over het fietspad fietst en niets vermoedens langs haar wil rijden..komt er ineens akelig veel modder uit dat kleine vrouwtje...Haar gezicht lijkt op te zwellen, de ogen worden groter , puilen bijna uit, neusbel blinkt van fanatisme ...en dan komt het...een scheldpartij waar je akelig van wordt inclusief fraai klinkende bedreigingen en verwensingen.....Bijna muzikaal. Bijna.

Nu is het niet zo dat ik er bang voor wordt. Ik geloof niet dat deze vrouw mij ter plekke onder de grond zal gaan stoppen.  Maar ze weet veel. Ze weet waar mijn huis staat, ze weet waar ik heen ga. Ja, ze weet behoorlijk wat vind ze zelf.

Ik negeer het maar, lijkt me verstandig. Er valt niet met of tegen te praten. Of ze hoort je niet of die hond sleurt haar mee. Dat laatste is best leuk om te zien trouwens.

In elk geval, ik miste haar in dat boek. Voor mij is zij prominent, althans......opvallend en merkwaardig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten