woensdag 13 maart 2013

Vakkenvullers

In ons prachtige dorp zijn we verwend met een viertal supermarkten. Volop keus, waar gaan we dit keer onze boodschappen doen? Sparen we voor de dierentuin mee bij Deka, willen we van alles weten gaan we naar de C1000, willen we besparen gaan we naar de Aldi en als we naar de kinderen luisteren bezoeken we de AH, want die hebben mini's waar vrijwel elk kind mee wil spelen...Slimme jongens achter de schermen met die acties.

Nu ben ik onlangs boodschappen wezen doen bij de C1000 hier. Nu nog C1000, straks Jumbo. Wat mij  elke keer weer opnieuw opvalt zijn de kuddes vakkenvullers in de winkel. Natuurlijk moeten de schappen bijgevuld, maar waar je in de winkel ook loopt lijkt het of ze een blik pubers hebben losgetrokken hebben die stuk voor stuk gestudeerd hebben op hoe loop ik de klant in de weg of hoe zet ik mijn kar met lege dozen dusdanig dat er geen hond meer langs kan?

De meeste van die ''sta-in-de-weg-pubers'' zijn best heel vriendelijk trouwens. Wanneer je ze iets vraagt krijg je vaak een antwoord , wanneer je er langs wil zuchten ze soms maar 2 x, valt best mee toch?

Vooral als het ook erg druk met boodschappen doende huisvrouwen met kinderen ( liefst jankend in de kar of in woede uitgebarsten op de grond) is het bijzonder vol in de paden en een enorme uitdaging je spullen te verzamelen. Soms lijkt het bij de andere klanten ook ergernis op te roepen, dat vakkenvullertje-ontwijken-spel en dan wordt winkelen helemaal een spannende toestand , let op je hielen en enkels , daar mikken de fanaten altijd op.

Dat ik niet de enige ben die me stoort aan de hoeveelheid vakkenvullers in een gang bleek een poosje terug op een verjaardag. Een dame vertelde daar aan een andere gast die het ook over de C1000 had dat ze ooit jaren geleden zo nijdig raakte tijdens het boodschappen doen dat ze een vakkenvuller die voorover gebukt stond met haar wagentje zo hop tegen zijn achterste aan reed. De vakkenvuller was erg verbaast, maar zei ze ''na drie keer gevraagd te hebben of ik er langs mocht en dat in elke gang was ik het beu''.

Toch ga ik zelf graag boodschappen doen bij de C1000. Bij de kassa zitten over het algemeen erg aardige meiden en dames die de ergernissen rondom de hindernisbouwende vakkenvullers eenvoudig wegnemen door hun vriendelijke manier van doen.

Het gekke is wel dat ik in de Deka of AH veel minder vakkenvullers lijk tegen te komen. En als ze mij daar al opvallen lopen of staan ze me niet in de weg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten